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Friday, June 11, 2010

GESTURE-BASED COMPUTING





After having watched the video, most of you will estimate that it is coming a revolution in teaching-learning systems. Imagine that the car of the year that you have bought, comes with a virtual software in 3D, describing in detail the entirety of its internal architecture, so when failing the motor or other parts such defects are identified instantly in such virtual software. And that the software allows that we fix the defect first virtually, for finally to identify and to fix the defect in real time. The first steps in this sense (gesture-based computing), are made with the help of latex gloves, a camera web, a laptop and a system that watch the delicate movements of the hands in 3D.

Gesture-based computing, will be incorporated in the next games that Microsoft and Sony will launch soon and will be useful to understand the mechanism of different próstesis. The key of gesture-based computing, are some gloves made up of 20 patches of 10 different colors, maximum number that a webcam can distinguish. With the time it is hoped to eliminate the gloves. The system has a database of different positions of hands as well as of capture of objects (balls, cylinders).

COMPUTACION BASADA EN GESTOS

Después de haber visto el video superior, la mayoría de ustedes estimo convedrán en que se avecina una revolución en los sistemas de enseñanza-aprendizaje. Imaginense que el carro del año que han comprado, viene con un software virtual en 3D, describiendo en detalle la totalidad de su arquitectura interna, de modo que al fallar el motor u otras partes tales defectos sean identificados instantáneamente en este software virtual. Y que el software permita que arreglemos primero virtualmente el defecto, para finalmente identificar y arreglar el defecto en tiempo real. Los primeros pasos en este sentido (gesture-based computing), se vienen dando valiéndose de guantes de latex, una cámara web, una laptop y un sistema que sigue desde fuera los delicados movimientos de las manos en 3D.

Gesture-based computing, será incorporado en los próximos juegos que Microsoft y Sony lanzaran pronto y en una mejor comprensión de distintas prótesis. La clave de gesture-based computing, son unos guantes compuestos de 20 parches de 10 colores diferentes, máximo número que una webcam puede distinguir. Con el tiempo se espera eliminar los guantes. El sistema cuenta con una base de datos de distintas posiciones de las manos así como de captura de objetos, pelotas y cilindros.

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