Sunday, July 06, 2008

TOUR DE FRANCE


The Tour of France (3554 km, 21 bike stages trough France and neighboring countries), summons from 5-27/July/2008, the last in up-to-date technology (clothes, human and bike aerodynamics, changes and speed gear), physiology, stamina, muscle development and to the almost unavoidable doping. A tour in which wins the one that uses less time in the 21 stages I) Concerning to muscle power the New York Times says that it is the more extenuant of all well-known athletic events, similar to climb the Everest. II) What frequently bears to the employment of forbidden substances as alcohol and ether to dull the pain, stimulants as ephedrine and amphetamines, somatropin, testosterone and steroids injections, to improve muscle power, transfusions of blood and Eritropoietina (EPO), to deliver more tissue oxygen,etc.

III) Concerning to up-to-date technology Scott Daubert (Trek Bicycle Corporation/USA), that gave bikes to Lance Armstrong, says that each detail of clothes, bike framework and human physiology is constantly studied. a) Exist now bicycles of fiber of carbon (high mechanical resistance, low density, great resistance to external agents), but slight that the aluminum and stronger that the steel, supplying of little weight and enormous rigidity framework b) Bill Duehring (Felt), says that aerodynamic design of wheels, handboards, helms, and skin-suited clothes, has allow the cyclists to advance for areas of minimum resistance. Allen Lim, physiologist of the Garmin-Chipolte-H30 team, adds that slight bike frameworks mark the difference when climbing hills.c) Before, riders changed speeds moving levers stuck to cables that mobilized different positions of wheel gear (friction system). In 1985, Shimano American Corporation, introduced the index shifting that achieves a more precise control during climbing with alone to move a connected lever to wheels. During the final stage (1989), of the time trial, the American Greg LeMond defeated the French Laurent Fignon for 58 seconds, using up-to-date handboards, helmet and sun eyeglasses that provided him a more comfortable aerodynamic position.
TOUR DE FRANCE

El Tour de France (3554 km, 21 etapas por Francia y países vecinos), convoca desde el 5-27/Julio/2008, lo último en tecnología de punta (ropa, aerodinámica corporal y de bicicletas, caja de cambios y velocidades), fisiología, stamina, desarrollo muscular y al casi ineludible doping. Un tour en el que gana el que menos tiempo emplea en las 21 etapas I) Tocante a potencia el New York Times dice que es el más extenuante de todos los eventos atléticos conocidos, semejante a escalar el Everest. II) Lo que frecuentemente conlleva al empleo de sustancias prohibidas como alcohol y éter para calmar el dolor, estimulantes como efedrina y anfetaminas, inyecciones de somatropina, testosterona y glucocorticoides para mejorar la potencia muscular, transfusiones de sangre y Eritropoietina (EPO), para captar más oxigeno tisular,etc.
III) Tocante a tecnología de punta Scott Daubert (Trek Bicycle Corporation/USA), que suministró bicicletas a Lance Armstrong dice que cada detalle de la ropa, estructura de la bicicleta y fisiologia humana es constantemente estudiada. a) Existen ahora bicicletas de fibra de carbono (elevada resistencia mecánica, baja densidad, gran resistencia a agentes externos), mas ligeras que el aluminio y más fuertes que el acero, proveedoras de poco peso estructural y enorme rigidéz.

b) El diseño aerodinámico de ruedas, alas del timón manual, ropa apropiada a la piel y cascos, permiten a los ciclistas avanzar por áreas de minima resistencia, dice Bill Duehring (Felt). Allen Lim, fisiólogo del equipo Garmin–Chipolte–H30, agrega que las estructuras ligeras marcan la diferencia al escalar montañas.c) De otro lado, antes se cambiaba velocidades moviendo palancas adheridas a cables que movilizaban diferentes posiciones del engranaje de la cadena (sistema de fricción). En 1985, Shimano American Corporation, introdujo el index shifting, que con solo mover una palanca conectada a las ruedas logra un control más preciso en las subidas. Durante la etapa final (1989), del time trial, el Americano Greg LeMond le ganó al francés Laurent Fignon por 58 segundos, empleando modernos alerones de timón manual, casco y lentes de sol, que le proporcionaron una posición aerodinámica más confortable.

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