Wednesday, January 28, 2009

BIOFUEL


After a successful (1970) and innovative start, Brazilian biodiesel (sugar cane), put strong steps in global trade. The Brazilian biodiesel firm was created by the military regime of 1964-1985, in order to reduce the Brazilian dependence on foreign oil. The Brazilian success was achieved with production subsidies and lowering the final price, forcing the conversion of motor vehicles to pure ethanol. Between 1985 and 1986, more than 90% of brazilian engines consumed bioethanol. The subsequent civilian regime (which withdrew subsidies) and the concomitant fall in oil prices reduced the interest, with a fall in consumption of biodiesel (1990-2002). Now, because of worldwide interest in green energy, Brazil is experiencing a new boom in consumption of biodiesel. Intelligently, they have diversified the offer: pure gasoline, pure biodiesel and blends of both (cars flex-fuels) putting less taxes (14%). In 2008, 53.6% of Brazilian cars consumed biodiesel. Facts that make Brazil a superpower in agriculture and as supplier of bio-fuel.

Brazil is not alone. USA and Britain spent large sums of money to create centers of research and production of biodiesel. A british center valued at 27 million euros has just been opened in England. The Sustainable Bioenergy Center, with prestigious researchers is commited to investigate sustainable energy, working closely with industrial partners. England seeks to implement the Renewable Transport Fuel Obligation. 2008, which require biodiesel consumption by up to 5% by 2010. USA produces biodiesel from corn and soybeans. Meanwhile, investigation of second generation biodiesel (sunflowers and other non-food products, containing lignocellulose)-unable to interfere with harvesting foodstuffs areas- are preferred.
BIOFUEL

Después de un inicio exitoso (1970) -e innovador- el biodiesel brasileño (caña de azúcar), pisa fuerte en el ámbito comercial mundial. La empresa estatal brasileña de biodiesel fué creada por el régimen militar de 1964-1985, con el fin de reducir la dependencia brasileña del petróleo extranjero, reemplazándola por energía no contaminante. El éxito brasileño se logró con subsidios a la producción y al precio final, forzando la reconversión de motores de vehículos a etanol puro. Entre 1985 y 1986, mas del 90% de los motores brasileños consumían bioetanol. El subsiguiente régimen civil (que retiró los subsidios) y la concomitante caída del precio del petróleo redujeron el interés, produciéndose una caída del consumo de biodiesel (1990-2002). A causa del interés mundial por energía ecológica ahora, Brasil experimenta un nuevo boom de consumo de biodiesel. Inteligentemente, estos han diversificado la oferta: gasolina pura, biodiesel puro o mezclas de ambos (flex-fuels cars) y aplicado menos impuestos (14%). El 2008, el 53.6% de carros brasileños consumía biodiesel. Hechos que convierten a Brasil en una superpotencia en agricultura y en suministrador de biofuel.

Brasil no está solo. USA e Inglaterra destinan importantes sumas de dinero para crear centros de producción e investigación en biodiesel. Un centro valuado en 27 millones de euros acaba de ser inaugurado en Inglaterra. The Sustainable Bioenergy Centre, cuenta con investigadores de prestigio para investigar energías sostenibles, trabajando estrechamente con socios industriales. Inglaterra busca implementar el "Renewable Transport Fuel Obligation" 2008, que obligará a consumir biodiesel hasta en un 5% para el 2010. USA produce biodiesel a partir de maiz y soya. Entretanto, se investiga biodiesel de segunda generación (conteniendo lignocelulosa), incapáz de interferir con áreas de cosecha de productos alimenticios. Ya no solo hay biodiesel manufacturado a partir de caña de azúcar, soya o maíz. Ahora se apuesta por girasoles y otros productos no alimenticios.

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