Monday, May 10, 2010

OIL LEAKEAGE




The recent oil spill (April/20//2010), occurred off the coast of Gulf of Mexico (USA), due to the explosion of a drilling rig valued at more than $ 560 million owned by British Petroleum (BP), 67 miles southeast of Venice (Louisiana/USA), is forcing the implementation of a number of technological procedures aimed at preventing Earth's- marine pollution and of the American coasts of Florida, Mississipi, Alabama, Louisiana, etc. The disaster occurred due to the ineffectiveness of mechanisms to prevent explosions and releases of oil, causing the fire and the collapse of one platform (drilling rig), together with the vertical pipeline (riser), that supported partially the drilling rig, broken in three partes (leaks), where of continuous pour oil until today. Nobody knows the causes of the explosion.

Let us see the processes: I) Use of remote control vehicles to clamp (seal), the submarine platform (well head) located on seabed. Although the operation has been ineffective, it could be restarted with the help of U.S. Navy submarines. II) The second mechanism has been burning the spilled oil to slow its spread in the Gulf. Complicate this effort, the constant change of the winds that could push the oil towards the coast. III) The third procedure is the use of a dome of 98 tons, the same that must be laid over the cracks, collecting the oil and bring it to the surface. So far the procedure has failed due to the formation of ice-like crystals within the steel box, containing less water. IV) Use of containment valves, which according to BP’s President would have sealed one of the cracks. The oil pressure is so great that prevents proper operation of valves. BP is now treating to activate a shutoff valve of 450 tonnes located at the outward of the submarine platform (well head), at 5,000 feet below the ocean surface. V) Use of chemical dispersants (toxic to animals) VI) Employment of thousands of oil absorbent buoys to protect coastlines.VII) Finally it is possible the construction of a second drilling platform to relieve the first.
DERRAME MARINO DE PETROLEO

El reciente derrame de petróleo crudo (20/Abril/2010), ocurrido frente a las costas del Golfo de México (USA), debido a la explosión de una plataforma de perforación valorizada en más de 560 millones de dólares propiedad de la British Petroleum (BP), 67 kilómetros al sureste de Venice (Luisiana/USA), ha obligado -a cual más imaginativa- a la puesta en marcha de una serie de procedimientos tecnológicos tendientes a impedir la contaminación marina y terráquea de las costas americanas de Florida, Mississipi, Alabama, Luisiana,etc. El desastre ocurrió debido a la ineficacia de mecanismos para impedir explosiones y liberación de crudo, ocasionando el incendio y caída de la plataforma de exploración conjuntamente con el oleoducto vertical (riser), que la sostenía parcialmente, roto en 3 puntos (fisuras), por donde continúa vertiéndose el crudo hasta la actualidad. No son claras aun las causas de la explosión.

Veamos los procesos: I) Empleo de vehículos a control remoto para clampear (sellar), la cabeza del pozo submarino ubicado en el fondo marinos. Aunque la operación ha sido ineficáz, podría reiniciarse con ayuda de submarinos de la Armada americana. II) El segundo mecanismo ha sido quemar el crudo esparcido para desacelerar su dispersión en el Golfo. Complican este esfuerzo el cambio constante de los vientos que podrían empujar el crudo hacia las costas. III) El tercer procedimiento es el empleo de una cámara de contención de 98 toneladas, la misma que colocada encima de las fisuras, recogería el petróleo y lo llevaría a la superficie. De momento el procedimiento ha fallado debido a la formación de cristales semejantes al hielo al interior de la caja de acero, por contener menos agua. IV) Empleo de válvulas de contención, que según el presidente del BP habrían sellado ya, una de las fisuras. La presión del petróleo es tan grande que impide un buen funcionamiento de las válvulas. Se trata de activar una válvula de cierre de 450 toneladas ubicada en la salida de la cabeza del pozo submarino, ubicado a 5,000 pies debajo de la superficie del océano. V) Empleo de dispersantes químicos (tóxicos para los animales) VI) Empleo de miles de boyas absorbentes de petróleo, para proteger las costas. VII) Finalmente se contempla la construcción de una nueva plataforma de perforación, para descongestionar a la afectada.

No comments: