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Saturday, December 25, 2010

HIDROGEN GOES ON AIRSHIPS, AGAIN








The French company Dirisoft engaged in future manufacturing of dirigibles (airship), inflated with hydrogen (H), is currently developing a hybrid balloon inflated with helium (He), to be presented at the Paris Air Show in June 2011. Hervé Kuhlmann (HK), Head of Dirisoft Research Technology, said that although the H is the ideal gas due to its lower density relative to air, will not be used for many years in the wake of previous disasters as was the case of Hindenburg fire, causing reyection among the public, military, government and industry. HK argues that currently his company is developing hybrid balloons (combining features of aircraft heavier than atmospheric air, with weight reduction technologies). In fact most airships are heavier than air when carrying cargo, so it is necessary propulsion and aerodynamic lift (wing profile), when reaching speeds between 22 to 25km/h. 50% to 60% of the vertical impulse is mediated by Archimedes' principle (a body immersed in a fluid -air or atmosphere- is given a bottom-up force equal to the weight of the displaced fluid). Finally, are employed engines similar to those of an airplane to move the airship against air forces, making possible carry loads of great tonnage.

According to HK, Dirisoft uses the expertise of some 20 French companies: aerodynamics, auto mechanics, polymers, nanotechnology, so on. The balloon to be presented at the Paris Air Show, is a hybrid of 500 m3, inflated with helium and powered with electric motors fed with 4 batteries stocked with H (yeah!, the same H, that caused Hindenburg fire in 1937). According to HK, H will prevail someday. For airships be accepted they must be efficient in the ocean and be controlled remotely, detecting pollutions, guiding fishermen, making coastal surveillance for several weeks without interruption, with no accident involved. Only when it is considered that these balloons or airships are capable of carrying thousands of tons of various continents will be accepted. Although at the moment they are slow, they will be capable of flying thousands of miles using 6 to 10 times less energy than an airplane.
They are also larger: an important advantage.

OTRA VEZ EL HIDROGENO, EN DIRIGIBLES

La compañía francesa Dirisoft Research empeñada en fabricar a futuro, dirigibles inflados con Hidrógeno (H), desarrolla de momento un balón hibrido inflado con Helio (He), a ser presentado en el Paris Air Show en Junio del 2011. Hervé Kuhlmann (HK), Jefe de Investigación tecnológica de Dirisoft, refiere que aunque el H es el gas ideal por su menor densidad respecto al aire, no se le emplea desde hace muchos años a raíz de catástrofes anteriores como fué el caso del incendio del Hindenburg, que causó rechazo publico, sociológico, industrial y gubernamental. HK arguye que de momento están desarrollado balones híbridos (que combinan características de aeronaves más pesadas que el aire atmosférico, con tecnologías de disminución del peso). En realidad la mayoría de dirigibles son más pesados que el aire cuando transportan carga, por lo que son necesarios sistemas de propulsión y sustentación aerodinámica (perfiles alares), luego de alcanzar velocidades de entre 22 a 25 km/h. Al partir, 50% a 60% del impulso vertical es mediado por la principio de Arquímedes (todo cuerpo sumergido en un fluido :aire o atmosfera en este caso, recibe una fuerza de abajo hacia arriba equivalente al peso del fluido desplazado). Finalmente se encienden motores semejantes a los de un aeroplano para mover al dirigible contra las fuerzas del aire pudiendo portar entonces cargas de gran tonelaje.

Según HK, Dirisoft usa la pericia técnica de unas 20 compañías francesas : aerodinámica, automática, mecánica, polímeros, nanotecnología, etc. El balón a ser presentado en el Paris Air Show, es un híbrido de 500 m3, inflado con He propulsado con motores eléctricos alimentados con 4 baterías surtidas con H (Si!, el mismo H, que incendió al Hindenburg en 1937). Según HK, el H prevalecerá algún día. Para que los dirigibles sean aceptados deben ser eficientes en el océano y ser controlados remotamente. Detectando poluciones, orientando a pescadores, realizando vigilancia costera sin interrupción por varias semanas, sin ningún accidente de por medio. Solo cuando se estime que estos balones o dirigibles son capaces de portar miles de toneladas por varios continentes serán aceptados. Aunque de momento son lentos, son capaces de volar miles de millas usando 6 a 10 veces menos energía que un aeroplano. Además, son mas grandes : una ventaja importante.

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