HIDROGEN GOES ON AIRSHIPS, AGAIN
The French company  Dirisoft engaged in  future   manufacturing  of  dirigibles  (airship), inflated with hydrogen (H),  is  currently developing   a hybrid balloon inflated with helium (He), to be presented at the Paris Air Show in June 2011. Hervé Kuhlmann (HK), Head of  Dirisoft  Research Technology, said   that although the H is the ideal gas due to its lower density relative to air, will not be used for many years in the wake of previous disasters as was the case of   Hindenburg fire, causing  reyection among   the public, military,  government and industry. HK argues that currently his company is  developing hybrid balloons (combining   features of aircraft heavier than atmospheric air, with weight reduction technologies).  In fact most airships are heavier than air when carrying cargo, so it is necessary propulsion and aerodynamic lift (wing profile), when  reaching speeds  between 22 to 25km/h.  50% to 60% of the vertical impulse is mediated by Archimedes' principle (a body immersed in a fluid -air or atmosphere-  is given a bottom-up force equal to the weight of the displaced fluid). Finally, are employed   engines similar to those of an airplane to move the airship against air forces, making possible  carry loads of great tonnage.
According to HK, Dirisoft uses the expertise of some 20 French companies: aerodynamics, auto mechanics, polymers, nanotechnology, so on. The balloon  to be presented at the Paris Air Show, is a hybrid of 500 m3, inflated with helium  and powered with electric motors fed with 4 batteries stocked with H (yeah!, the same H, that caused  Hindenburg  fire in 1937). According to HK, H will  prevail someday. For airships be   accepted they  must be efficient in the ocean and be controlled remotely,  detecting pollutions, guiding fishermen, making   coastal surveillance for several weeks without interruption, with no accident involved. Only when it is considered that these balloons or airships are capable of carrying thousands of tons of various continents will be accepted. Although at the moment they  are slow, they  will  be  capable of flying thousands of miles using 6 to 10 times less energy than an airplane. They are also larger: an important advantage.
OTRA VEZ EL HIDROGENO, EN DIRIGIBLES
La compañía francesa  Dirisoft Research empeñada en fabricar a  futuro,  dirigibles inflados con Hidrógeno (H),  desarrolla de momento  un balón hibrido inflado con Helio (He), a ser presentado  en el  Paris Air Show en  Junio del  2011.  Hervé Kuhlmann (HK), Jefe de Investigación  tecnológica de  Dirisoft,  refiere que aunque el H es el gas ideal por su menor densidad respecto al aire,  no se le emplea desde hace muchos años a raíz de  catástrofes  anteriores como fué el caso del incendio del  Hindenburg, que causó  rechazo  publico, sociológico, industrial y gubernamental. HK arguye que de momento están desarrollado balones  híbridos (que combinan características de aeronaves más pesadas que el aire atmosférico,  con tecnologías de disminución del peso). En realidad la  mayoría de  dirigibles son más pesados que el aire cuando transportan carga, por lo que son necesarios  sistemas de propulsión y sustentación  aerodinámica  (perfiles alares), luego de alcanzar velocidades de entre 22 a 25 km/h.  Al partir,   50% a 60% del impulso vertical  es mediado por la principio de Arquímedes (todo cuerpo sumergido en un fluido :aire o atmosfera en este caso, recibe una fuerza de abajo hacia arriba equivalente al peso del fluido desplazado). Finalmente se encienden  motores semejantes a los de un aeroplano para mover  al dirigible contra las fuerzas del aire  pudiendo portar entonces  cargas de gran tonelaje.   
Según HK,  Dirisoft usa la pericia técnica de unas 20 compañías francesas  : aerodinámica, automática, mecánica, polímeros, nanotecnología, etc. El balón a ser presentado  en el Paris Air Show, es un híbrido de   500 m3,  inflado con He  propulsado  con motores  eléctricos alimentados con 4 baterías surtidas con H (Si!,  el mismo H, que incendió al Hindenburg en 1937).  Según HK,  el H prevalecerá algún día. Para que los dirigibles sean aceptados deben  ser eficientes  en el océano y ser controlados remotamente.  Detectando  poluciones,  orientando a pescadores,  realizando  vigilancia costera  sin interrupción por varias semanas, sin ningún accidente de  por medio. Solo cuando se estime   que estos balones o dirigibles son capaces de portar   miles de toneladas por varios continentes serán aceptados. Aunque de  momento son lentos,   son capaces de  volar miles de millas  usando 6 a  10 veces menos energía  que un aeroplano.  Además,  son mas grandes : una ventaja importante.
Labels: airship with hydrogen


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