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Sunday, April 19, 2015




MASSIVE EMOTIONAL CONTAGION

While in South America is common to watch acts of mass emotional contagion in football stadiums, in certain religious ceremonies and sometimes in political meetings, this  well established contagion is performed only by direct contact between people. Now with a massive experimentin Faceboook ("News Feed"), using texts of 689.003 people, it has been shown that emotional states can be transferred to others without direct personal contact. A method used for sure by Obama, to gain followers, fundraising and the presidency of USA in 2009. The texts expressing lasting states (depression, happiness), were collected from social networks  for  20 years. A positive experience becomes a positive experience for users, lasting several days. The study indicates that emotional reactions are stronger if news is bad. If news only expresses emotions, emotional user state change, will be   proportional to the exposure. As even small effects can generate large aggregate emotional consequences, this knowledge will be useful in political campaigns, sales, public health, etc. Although the method (analysis of  Facebook’s accounts), has received criticism for apparently lack of informed consent, the authors clarify that all users  signed such consent on Facebook's Data Use Policy before creating their  accounts.

CONTAGIO EMOCIONAL MASIVO

Aunque en  Sudamérica es común observar actos de   contagio emocional masivo  en los estadios de futbol, en ciertas ceremonias religiosas  y a veces en  actos políticos,  este contagio bien establecido, solo  se realiza por contacto directo entre personas. Ahora mediante un experimento masivo realizado en Faceboook (“News Feed”), empleando textos escritos de   689,003 personas,  se  ha demostrado   que los estados emocionales pueden ser trasferidos a otras personas, sin  contacto personal directo.  Un método empleado con toda seguridad por Obama, para recolectar fondos, ganar adeptos y  alcanzar  la presidencia de USA, el año 2009.  Los textos expresando  estados duraderos: depresión, felicidad, fueron recogidos de las cadenas  de redes sociales  durante   20 años. Una  experiencia positiva se constituye en  una experiencia positiva para otros usuarios, durando varios días. El estudio indica que las  reacciones emocionales son más fuertes si las noticias son malas. Si las  noticias solo  expresan emociones, el cambio emocional del usuario será proporcional a la exposición. Como aun pequeños efectos pueden  generar grandes consecuencias emocionales agregadas, estos conocimientos serán útiles en campañas políticas,  en ventas, en salud publica,etc.  Aunque el   método empleado (análisis de cuentas de Facebook), ha merecido criticas por aparentemente carecer de  consentimiento informado, los autores aclaran que todos los usuarios firman tal  consentimiento  en el  Facebook’s Data Use Policy, antes de crear sus cuentas.   

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