MASSIVE EMOTIONAL CONTAGION
While in
South America is common to watch acts of mass emotional contagion in football
stadiums, in certain religious ceremonies and sometimes in political meetings,
this well established contagion is
performed only by direct contact between people. Now with a massive experimentin Faceboook ("News Feed"), using texts of 689.003 people, it has
been shown that emotional states can be transferred to others without direct
personal contact. A method used for sure by Obama, to gain followers, fundraising
and the presidency of USA in 2009. The texts expressing lasting states (depression,
happiness), were collected from social networks for 20
years. A positive experience becomes a positive experience for users, lasting
several days. The study indicates that emotional reactions are stronger if news
is bad. If news only expresses emotions, emotional user state change, will
be proportional to the exposure. As even small
effects can generate large aggregate emotional consequences, this knowledge
will be useful in political campaigns, sales, public health, etc. Although the
method (analysis of Facebook’s accounts),
has received criticism for apparently lack of informed consent, the authors
clarify that all users signed such
consent on Facebook's Data Use Policy before creating their accounts.
CONTAGIO EMOCIONAL
MASIVO
Aunque en Sudamérica es común observar actos de contagio emocional masivo en los estadios de futbol, en ciertas ceremonias
religiosas y a veces en actos políticos, este contagio bien establecido, solo se realiza por contacto directo entre
personas. Ahora mediante un experimento masivo realizado en Faceboook (“News Feed”), empleando textos escritos de 689,003
personas, se ha demostrado que los
estados emocionales pueden ser trasferidos a otras personas, sin contacto personal directo. Un método empleado con toda seguridad por Obama,
para recolectar fondos, ganar adeptos y alcanzar la presidencia de USA, el año 2009. Los textos expresando estados duraderos: depresión, felicidad, fueron
recogidos de las cadenas de redes
sociales durante 20 años.
Una experiencia positiva se constituye en
una experiencia positiva para otros
usuarios, durando varios días. El estudio indica que las reacciones emocionales son más fuertes si las
noticias son malas. Si las noticias solo
expresan emociones, el cambio emocional
del usuario será proporcional a la exposición. Como aun pequeños efectos pueden
generar grandes consecuencias emocionales
agregadas, estos conocimientos serán útiles en campañas políticas, en ventas, en salud publica,etc. Aunque el
método empleado (análisis de cuentas
de Facebook), ha merecido criticas por aparentemente carecer de consentimiento informado, los autores aclaran
que todos los usuarios firman tal consentimiento en el Facebook’s Data Use Policy, antes de crear sus
cuentas.
Labels: Facebook, massive emotional contagion, News Feed
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Thanks forr this
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