Sunday, April 20, 2008

ONE TEACHER/ ONE STUDENT



If internet revolutionized teaching-learning process, offering virtual multimedia -at distance- courses, today new Zealand researchers have given a great jump forward when offering teachings of math for students of primary (8-9 years) of type of: I) 1 professor-1 student (ideal teaching), in which a young virtual teacher (Easy with Eve), interprets and reacts to emotions, expressions, looks, facial expressions, body language, voice or pulses (detected by webcam and intelligent mouse), adapting her pedagogy to each student. The leader of these investigations: Abdolhossein Sarrafzadeh/Massey University/New Zealand, is the creator of: Emotional Tutoring System (possessor of a database of 3 000 videos). II) During teaching, expressions, words and others are decrypted and decoded. Eve, knows if her pupil is anguish, lost, irritable or is copying while he counts his fingers. In this situation, Eve reacts with an appropriate attitude making what any human (that waits not to be ignored), would make in such an occasion.


UN PROFESOR/UN ALUMNO

Si internet revolucionó la enseñanza ofreciendo cursos virtuales multimedia -a distancia- hoy investigadores neozelandeses han dado un gran salto hacia adelante al ofertar enseñanzas de matemáticas para alumnos de primaria (8-9 años) del tipo de : I) 1 profesor-1 alumno (enseñanza ideal), en la que una joven profesora virtual (Easy with Eve), interpreta y reacciona a emociones, gestos, miradas, expresiones faciales, lenguaje corporal, voz o pulsos (detectados por webcams y mouses inteligentes), adaptando su pedagogía a cada estudiante. El líder de estas investigaciones: Abdolhossein Sarrafzadeh/Massey University/New Zealand, es el creador de : Emotional Tutoring System (poseedor de una base de datos de 3 000 videos). II) Durante la enseñanza, gestos palabras y expresiones son decriptadas y decodificadas. Eve, sabe si su pupilo esta angustiado, perdido, colerico o copia mientras cuenta sus dedos. En esta situación, Eve reacciona con una actitud adecuada haciendo lo que cualquier humano (que espera no ser ignorado), haría en tal ocasión.

No comments: