IMPRINTED BRAIN HYPOTHESIS
Left:happy,active child. Abstract from NYT
The predominant notion around the causes of infantile autism (inability to be related socially) and schizophrenia (loss of testing reality + hallucinations and confusion), is that they are due to loss or malfunctioning of certain genes, due to mutations. 2 outsiders Bernard Crespi (Simón Fraser University/Canada) and Christopher Badcock (London School of Economics), have proposed a theory that adduces that these illnesses are generated by competition of related genes, during the fetal cerebral development. If the functionalities of the paternal genes prevail (fascination for objects, patterns, mechanical systems, absence of social development), the development of the autistic spectrum is favored. If the maternal genes prevail (hypersensitivity of affective states, relate social favored), the risk prevails of developing schizophrenia, bipolar disorders and depression. This way, autism and schizophrenia would be the opposed ends of psycho-cerebral developments bound to related genes.
An epigenetic gene bound to the autism would change under environmental influences, to schizophrenia. Epigenetic genes are not silenced; they change their behavior without altering their chemical composition. They are simply made difficult to read their genetic code, giving place to opposed behaviors. A different genetic reshaping, because usually if a fetus inherits of one of the parents the gene IGF2 (promoter of the growth), causing problems to his mother, the fetal organism opts to silence it biologically. Crespi and Badcock put like test of their theory the existence of children with opposed behaviors: Syndrome of Angelman (happy and active baby) and Syndrome of Prader-Willi (placid baby), born of disruptions of the same genetic region of chromosome 15. If the paternal influences dominate this region the Syndrome of Angelman is developed, if those of the mother : the S. of Prader-Willi. The autistic spectrum would understand people with inadequacy to sustain the gaze to its speakers and others that believe that they are constantly watched over (schizophrenia).
NUEVA TEORIA para la ESQUIZOFRENIA
La noción predominante en torno a las causas del autismo infantil (incapacidad para relacionarse socialmente) y esquizofrenia (pérdida de la noción de realidad + alucinaciones y confusión), es que son debidas a la pérdida o malfuncionamiento de ciertos genes, debido a mutaciones. 2 outsiders Bernard Crespi (Simon Fraser University/Canada) y Christopher Badcock (London School of Economics), han propuesto una teoría que aduce que estas enfermedades se generan por competencia de genes emparentados, durante el desarrollo cerebral fetal. Si predominan las funcionalidades de los genes paternos (fascinación por objetos, patrones, sistemas mecánicos, ausencia de desarrollo social), se favorece el desarrollo del espectro autista. Si predominan los genes maternos (hipersensibilidad de estados afectivos, relaciones sociales favorecidas), predomina el riesgo de desarrollar esquizofrenia, desordenes bipolares y depresión. Asi, autismo y esquizofrenia serian los extremos opuestos de desarrollos psico-cerebrales ligados a genes emparentados.
Un gene epigenético ligado al autismo podría bajo influencias medioambientales, condicionar esquizofrenia. Los genes epigenéticos no son silenciados; cambian su conducta sin alterar su composición química. Simplemente se les hace dificil leer su código genético, dando lugar a conductas opuestas. Un reshaping genético distinto. Usualmente, si un feto hereda de uno de los padres el gene IGF2 (promotor del crecimiento), causando problemas a su madre, el organismo fetal opta por silenciarlo biológicamente. Crespi y Badcock ponen como prueba de su teoría la existencia de niños con conductas opuestas :Sindrome de Angelman (bebe activo y feliz) y Sindrome de Prader-Willi (bebes placidos), nacidos de disrupciones de la misma región genética del cromosoma 15. Si las influencias paternas dominan esta región se desarrolla el Sindrome de Angelman, si los de la madre, el S. de Prader-Willi. El espectro autista comprendería a personas con insuficiencia para seguir con la mirada a sus interlocutores y a otras que creen que son vigiladas constantemente (esquizofrenia).
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