Tuesday, July 14, 2009

COLOMBIAN TRANSMILENIO



While in Lima/Perú -is build to slow pace and high cost- a surface Metro ; Bogotá exhibits since 2001, a system of fast buses (Transmilenio), broadly accepted by the public from Bogotá, that moves more fleeting per mile than any underground of the world. Built to great velocity, Transmilenio that at the moment transports 1,6 million passengers each day, also meant the elimination of 7,000 small buses. The system uses 2 to 4 lanes, having power stations located in the avenues of Bogotá, isolated with low walls. Those red, lengthened and segmented buses that are part of 7 big lines intersect dozens of closed stations of glass and metal on which tickets type card are acquired. Multiple doors at level of waiting passenger platforms offer easy access to bigger adults.

The system costs hardly a fraction of what would cost to build an underground. The motors of the buses of TransMilenio emit less oxide nitrous, particles and CO2 that old buses. Thanks to it TransMilenio sells credits of Carbon to developed cities that have exceeded its quotas of emission of carbon. In 2008, Mexico City, opened a successful system of fast buses that has reduced the emissions of CO2. Planned versions of fast buses exist for Cape Town, Jakarta, Indonesia and Ahmedabad/India.
TRANSMILENIO COLOMBIANO
Mientras en Lima/Perú -a pausas prolongadas y a un costo elevado- se construye un Metro superficial, Bogotá exhibe desde el 2001, un sistema de buses rápidos (Transmilenio), ampliamente aceptado por el público bogotano, que mueve más pasajeros por milla que cualquier subterráneo del mundo. Construido con gran rapidéz, Transmilenio que actualmente transporta 1,6 millones de pasajeros al dia, significó también la eliminación de 7,000 pequeños ómnibus privados, a los que reemplazó. El sistema utiliza 2 a 4 lineas centrales ubicadas en las avenidas de Bogotá, aisladas con muros bajos. Los alargados y segmentados buses rojos conformantes de 7 grandes líneas intersectan docenas de estaciones cerradas de vidrio y metal en las que se adquieren boletos tipo card. Múltiples puertas a nivel de las plataformas de espera brindan fácil acceso a discapacitados y adultos mayores.

El sistema cuesta apenas una fracción de lo que costaría construir un subterráneo. Los motores de los buses de TransMilenio emiten menos oxido nitroso, particulas y CO2, que los buses antiguos. Merced a ello TransMilenio vende créditos de Carbono a ciudades desarrolladas que excedieron sus cuotas de emisión de carbono. En el 2008, Ciudad México, aperturó un sistema de buses rápidos exitoso que ha reducido las emisiones de CO2. Existen también versiones planeadas para Cape Town, Jakarta, Indonesia y Ahmedabad/India.

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