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Tuesday, March 08, 2011

REVOLUTION IN TRANSPORT




Abstract from Der Spiegel: Innovative transporttechnik.02.03.2011
In Dresden/Germany, a team of German researchers led by Ludwig Schultz (Leibniz Institute for Solid State and Materials Research), improved day by day, a silent, economic, levitating minicar using superconductors and magnets. The front of the car has 2 small batteries and a 330-pound box that allows manual minicar handling on rails, allowing it to float. 2 In addition to 2 sport seats, the minicar carry out on the back a cryostat to handle the high temperature of superconductors. The cryostat contains a mixture of ytrium-barium-copper oxide (YBCO), cooled to -196 degrees with liquid nitrogen. The suspended minicar (SupraTrans II), runs on a oval monorail of 80 m. The electrical resistance is cooled with helium. Superconductors allow these minicars maintains the distance between the rail and the magnets constant, creating stability. The trackless of these minicars works, at least until the cryostat is cooled. The minicar is set in motion by a linear motor. It is expected that around 2060, they will provide taxi service along the rails of different cities, at a distance of two feet between them. Deteriorated vehicles will be automatically removed and placed in a garage. They are also expected to be used at airports at speed of 20 km/h.

REVOLUCION EN EL TRANSPORTE

En Dresden/Alemania, un equipo de investigadores alemanes liderados por Ludwig Schultz (Leibniz Institute for Solid State and Materials Research), mejora día a día un minicarro silente, económico, que levita sobre rieles empleando superconductores y magnetos. La parte delantera del carro dispone de 2 pequeñas pilas y una caja de 330-libras que permite el manejo manual del minicarro sobre rieles, permitiéndole flotar. Además de 2 asientos deportivos, el minicarro porta en su parte posterior un criostato para manejar las altas temperaturas de los superconductores. El criostato contiene una mezcla de Ytrio-bario-oxido de cobre (YBCO), que es enfriado a -196 grados con nitrógeno liquido. El minicarro (SupraTrans II), corre suspendido sobre un monoriel oval de 80 m. La resistencia electrica es enfriada con helio. Los superconductores permiten que la distancia entre el minicarro, el riel y los magnetos sean constantes, generando estabilidad. El minicarro funciona sin rieles, al menos hasta que el criostato se halla enfriado. El minicarro es echado a andar mediante un motor linear. Se espera que alrededor del año 2060 preste servicio de taxis a lo largo de rieles por distintas ciudades, a distancias de medio metro entre si, por las calles Los vehiculos deteriorados seran retirados automaticamente y puestos en un garage. Tambien se espera sean usados en aeropuertos a velocidaes de 20 km /h.

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