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Sunday, September 25, 2011

NEONATAL LEARNING



Results of childhood brain research are inducing in Japan and Europe major educational changes. Although babies are born with hundreds of thousands of neurons, these cells initially have few points of contact (synapse) between them. Shortly later, neurons are rapidly interconnected, forming large neural networks. At 2 years the child has hundreds of billions of synapses (same as an adult), and at 3 years old, the double. This overproduction of synapses, allow infants to adapt to any situation, to be in a position to repeat correctly sounds of all languages. As you learn only what is experienced, over time certain neural pathways are strengthened, while others are degraded. If the experience before the age of 3 is low, the potential for learning language is lost, making it difficult to speak with the appropriate accent if the infant learns later because the critical phase has passed. As child's brain are at different stages of maturation, they learn more easily than teenagers and adults. Many Europeans fear their children lose these learning opportunities. Therefore, Kumon pre-school visits (self-learning/tutor intervenes only when it is necessary), visits have increased. Today, many agree that the first 3 years will mark the future life of a child. According to the psychologist Fabienne Becker-Stoll, experience determines the shape and function of the brain. However, there are opponents who question the increase in tutorial courses for pre-school infants, preferring parent-infant emotional connections, which gives a greater sense of security. It would be better for the child to play and discover things without help from their parents, although these must remain always near the infants. If you have problems we are here to help you. It's good not to watch TV. It is good to set rules for eating, sleeping and others, encouraging the innate curiosity and sense of discovery. Children learn imitating parents which must be forced to be good learning models.

APRENDIZAJE NEONATAL

Los resultados de la investigación cerebral infantil están induciendo en Japon y Europa importantes cambios educacionales. Aunque los bebes nacen con cientos de miles de neuronas, estas inicialmente tienen pocos puntos de contacto (sinapsis), entre ellas. Poco después las neuronas se interconectan velozmente, formando extensas redes neuronales. A los 2 años el niño posee cientos de billones de sinapsis -tantas como las de un adulto- y a los 3, el doble. Esta sobreproducción de sinapsis, permite a los infantes adaptarse a todo tipo de situaciones estando en posicion de repetir correctamente sonidos de todos los lenguajes. Como solo se aprende lo que se experimenta, con el tiempo ciertas vías neuronales son reforzadas, mientras otras se degradan. Si la experimentación del infante antes de los 3 años es escasa, el potencial para aprender idiomas se pierde, siendo difícil que hable con el acento adecuado si lo aprende después porque la fase critica ya paso.Como diferentes cerebrales del niño están en diferentes estadios de maduración, este tiene mas facilidad que el adolescente y el adulto para aprender. Muchos europeos temen que sus niños pierdan estas oportunidades de aprendizaje. Por ello, las visitas a las escuelas Kumon (autoaprendizaje/tutor interviene solo cuando es necesario), a edad preescolar se han incrementado. Hoy, muchos aceptan que los primeros 3 años marcaran la vida futura de un niño. Según la psicóloga Fabienne Becker-Stoll,la experiencia determina forma del cerebro. No obstante hay opositores que cuestionan el incremento de cursos tutoriales para infantes pre-escolares, prefiriendo conexiones emocionales padre-infante, lo cual da un mayor sentido de seguridad. Seria mejor que el niño juegue y descubra cosas sin ayuda de sus padres, aunque estos debiesen estar siempre cerca de el. Si no puedes estamos aquí para ayudarte. Si no hay amor, los niños lloran desesperadamente, desarrollando en ciertos casos estres de hipersensibilidad. Es bueno no ver TV. Es bueno poner reglas para comer, para dormir y otros y favorecer la curiosidad innata y el sentido de descubrimiento. Los niños aprenden por imitación estando los padres obligados a ser buenos modelos de aprendizaje.

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