BRAIN ACTIVITY
CNN video
BRAIN ACTIVITY
AND CHOOSE A CANDIDATE
With support
from the Howard Hughes Medical Institute (HHMI), Sam Barnett, an economist and
mathematician is now studying the brain activity of TV viewers, independents,
Republicans or Democrats as they watch and listen the debates of the candidates
for president of USA. The insertion of electrodes on the scalp connected to
computers discovered brain electrical activity expressed in waves which according
to their intensity (increase in altitude and amplitude), express the emotional
influence, approval or disapproval of certain candidates for president of USA.
According to Barnett, CEO of SBB Research Group, an interdisciplinary center specialized in
discovering patterns and make predictions of various global problems, these
studies can find trends in public (which also would serve to manipulate them/aggregate
is ours). Adds Barnett, that measuring brain activity while spectators watch TV, detects the feelings that certain candidates
or products for sale produce in viewers, important fact in making the decision
to vote for a certain presidential
candidate, tests that currently favor mostly to
Donald Trump.
ACTIVIDAD CEREBRAL Y ELEGIR A UN
CANDIDATO
Gracias al apoyo del Howard Hughes
Medical Institute (HHMI), Sam Barnett,
economista y matemático estudia ahora la actividad cerebral de espectadores
de TV, independientes, republicanos o
demócratas mientras observan y escuchan los
debates de los candidatos a la presidencia de USA. La
inserción de electrodos en el cuero
cabelludo conectados a computadoras
descubre la actividad eléctrica cerebral expresada en ondas que según su intensidad (incremento de altitud y
amplitud), expresan la influencia emocional,
aprobación o desaprobación de ciertos candidatos a la presidencia de USA.
Según Barnett, ejecutivo principal
del SBB
Research Group, un centro interdisciplinario especializado en descubrir
patrones y realizar predicciones de distintos problemas mundiales, estos
estudios descubren
tendencias del público (que también servirían para
manipularlas/agregado nuestro). Agrega
Barnett, que medir la actividad cerebral mientras los espectadores observan
la TV, detecta las sensaciones que determinados candidatos o productos en venta producen en los espectadores, hecho
importante al tomar la decisión para votar
por determinado candidato presidencial,
tests que de momento favorecen mayoritariamente
a Donald Trump.
Labels: brain acyivity, donald trump, neuromarketing
0 Comments:
Post a Comment
<< Home