Monday, March 28, 2016

BRAIN ACTIVITY


CNN video
BRAIN ACTIVITY AND CHOOSE A CANDIDATE
With support from the Howard Hughes Medical Institute (HHMI), Sam Barnett, an economist and mathematician is now studying the brain activity of TV viewers, independents, Republicans or Democrats as they watch and listen the debates of the candidates for president of USA. The insertion of electrodes on the scalp connected to computers discovered brain electrical activity expressed in waves which according to their intensity (increase in altitude and amplitude), express the emotional influence, approval or disapproval of certain candidates for president of USA. According to Barnett, CEO of SBB Research Group, an  interdisciplinary center specialized in discovering patterns and make predictions of various global problems, these studies can find trends in public (which also would serve to manipulate them/aggregate is ours). Adds Barnett, that measuring  brain activity while spectators watch  TV,  detects the feelings that certain candidates or products for sale produce in viewers, important fact in making the decision to  vote for a certain presidential candidate, tests that currently favor mostly to  Donald Trump.
ACTIVIDAD CEREBRAL Y ELEGIR A UN CANDIDATO

Gracias al apoyo del Howard Hughes Medical Institute (HHMI), Sam Barnett, economista  y matemático  estudia ahora la actividad cerebral de espectadores de TV,  independientes, republicanos o demócratas mientras  observan y escuchan los debates de  los  candidatos a la presidencia de USA. La inserción de  electrodos en el cuero cabelludo  conectados a computadoras descubre la actividad eléctrica cerebral  expresada en ondas que según  su intensidad (incremento de altitud y amplitud), expresan la influencia emocional,  aprobación o desaprobación de ciertos candidatos a la presidencia de USA. Según Barnett,  ejecutivo principal del  SBB Research Group, un centro interdisciplinario especializado en descubrir patrones y realizar predicciones de  distintos problemas mundiales, estos estudios   descubren     tendencias del público (que también servirían para manipularlas/agregado nuestro).  Agrega Barnett, que medir la   actividad cerebral mientras los espectadores observan la TV, detecta las  sensaciones  que determinados candidatos  o productos en venta  producen en los espectadores, hecho importante al tomar la decisión para  votar por determinado  candidato presidencial, tests que de momento  favorecen mayoritariamente a Donald Trump.  

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