Friday, August 26, 2016

SLEEP




WHY DO WE  HAVE  TO  SLEEP?


A recent article written by Christoph Nissen (U of Freiburg/published in Nature Communications, explains in part the reasons that induce sleep, responding to questions asked on this issue since the beginning of time. According to Nissen, people who are awake and active have at the end of the day, their neurons as interconnected and muddled with electrical activity that their  brain synaptic connections related to memory and learning, are  deteriorated. After absorbing all kinds of information during the day, sleep is the norm to restart properly human brain connectivity, crucial to remember and learn. Do not believe that sleep is a process of total rest. In contrast, this continues to be an active process (as evidenced by functional brain scans and REM and non-REM processes aimed to disentangle synapses). When we are awake and active, the brain learns new things while preserving and strengthening long-term synaptic activity processes that require enormous energy expenditure that can cause at the end of the day a synaptic saturation. According to Nissen, the dream re-normalizes altered synaptic activity promoting synaptic plasticity processes. Without sleep our brains are more excitable, our  memory poorer, our synapses and neurons are densely connected as we learn, to reach a state which hinders their answers.

PORQUE DORMIMOS?

Un reciente artículo de Christoph Nissen (U de  Freiburg/publicado en Nature Communications,  aclara  en parte las razones que inducen el   sueño, respondiendo así a preguntas realizadas a este respecto desde el inicio de los tiempos. Según Nissen, las  personas que están despiertas y activas  tienen al final del día, sus neuronas tan interconectadas y embrolladas con actividad eléctrica que las conexiones sinápticas cerebrales relacionadas con la  memoria  y  el aprendizaje, se deterioran.  Tras   absorber todo tipo de información durante el día, el sueño  es la norma  para   reiniciar apropiadamente la conectividad cerebral humana,  fase crucial  para  recordar y aprender. No se  crea  que el  sueño es un proceso de reposo total. Contrariamente, este   continúa siendo un proceso  activo (como lo demuestran las tomografías cerebrales funcionales y los procesos REM y No REM, tendientes a desembrollar las sinapsis). Cuando estamos despiertos y activos, el cerebro aprende cosas nuevas  preservando y consolidando  la memoria a largo plazo, procesos con  actividad sináptica que requieren  un enorme gasto energético capaz de causar al final del dia  una gran  saturación sinaptica. Según Nissen, el sueño   re-normaliza la  actividad  sináptica alterada al promover  procesos de plasticidad sináptica.  Sin dormir nuestros cerebros son más excitables, nuestra memoria más  deficiente, nuestras sinapsis y  neuronas están   densamente conectadas mientras aprendemos, hasta llegar a un estado que dificulta sus respuestas.     

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