SLEEP
WHY DO WE HAVE TO SLEEP?
A recent article written by
Christoph Nissen (U of Freiburg/published in Nature Communications, explains in
part the reasons that induce sleep, responding to questions asked on this issue
since the beginning of time. According to Nissen, people who are awake and
active have at the end of the day, their neurons as interconnected and muddled
with electrical activity that their brain synaptic connections related to memory
and learning, are deteriorated. After
absorbing all kinds of information during the day, sleep is the norm to restart
properly human brain connectivity, crucial to remember and learn. Do not
believe that sleep is a process of total rest. In contrast, this continues to
be an active process (as evidenced by functional brain scans and REM and
non-REM processes aimed to disentangle synapses). When we are awake and active,
the brain learns new things while preserving and strengthening long-term
synaptic activity processes that require enormous energy expenditure that can
cause at the end of the day a synaptic saturation. According to Nissen, the
dream re-normalizes altered synaptic activity promoting synaptic plasticity
processes. Without sleep our brains are more excitable, our memory poorer, our synapses and neurons are
densely connected as we learn, to reach a state which hinders their answers.
PORQUE DORMIMOS?
Un reciente artículo de Christoph Nissen (U de
Freiburg/publicado en Nature
Communications, aclara en parte las razones que inducen el sueño,
respondiendo así a preguntas realizadas a este respecto desde el inicio de los
tiempos. Según Nissen, las personas que están
despiertas y activas tienen al final del
día, sus neuronas tan interconectadas y embrolladas con actividad eléctrica que
las conexiones sinápticas cerebrales relacionadas con la memoria
y el aprendizaje, se deterioran. Tras absorber todo tipo de información durante el día,
el sueño es la norma para reiniciar apropiadamente la conectividad cerebral
humana, fase crucial para recordar y aprender. No se crea que el
sueño es un proceso de reposo total. Contrariamente, este continúa
siendo un proceso activo (como lo
demuestran las tomografías cerebrales funcionales y los procesos REM y No REM,
tendientes a desembrollar las sinapsis). Cuando estamos despiertos y activos, el
cerebro aprende cosas nuevas preservando
y consolidando la memoria a largo plazo,
procesos con actividad sináptica que
requieren un enorme gasto energético capaz
de causar al final del dia una gran saturación sinaptica. Según Nissen, el
sueño re-normaliza la actividad sináptica alterada al promover procesos de plasticidad sináptica. Sin dormir nuestros cerebros son más
excitables, nuestra memoria más deficiente, nuestras sinapsis y neuronas están densamente conectadas mientras aprendemos, hasta
llegar a un estado que dificulta sus respuestas.
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