OBAMA and INTERNET
According to Phil Noble, there is a relationship between the appropriate use of the internet and the almost sure victory of Obama in the primary democratic presidential campaign. That is to say: the employment of the scientific methodology to certain political parameters, give results. Let us see: I) Seeing himself to the beginning of the campaign in inferiority of conditions, Obama decided to capture followers among thousands of young -colleges students- diving personally in their extensive social nets (MySpace, Facebook), where he achieved great popularity. He went to the mountain, not waiting they visited his web-page. Neither he sent them e-mails, like Hillary Clinton. The quick recruitment of young activists allowed the staff of Obama to collect vital money for the campaign: dollar to dollar. Almost when concluding the campaign, Obama has a surplus of 31 million dollars, as long as Hillary drags a deficit of 2 digits. The ant/activists/online, allowed the victory of Obama in key states. Hillary did not see the internet potential. II) Of another side, the study of the necessities of the younger gave results. The key message was an early opposition to the war against Iraq. By means of surveys the preferences of the voters were predicted (car mark, clothes, subscriptions to magazines, sport preferences, etc.). This way was born the video : The Obama’s girl (Youtube), of great impact among the youths. The activists received detailed instructions about their potential followers speaking to them of what interested them. III) According to Mr Noble, the presidential campaign of Obama will continue having as main axis the internet with what one could say that he will also have the appropriate money.
El INTERNET y OBAMA.
Según Phil Noble existe relación entre el adecuado uso del internet y la casi segura victoria de Obama en la campaña presidencial primaria demócrata. Es decir : el empleo de la metodologia cientifica a ciertos parámetros politicos, dá dividendos. Veamos: I)Viendose al inicio de la campaña en inferioridad de condiciones, Obama decidió captar adeptos entre miles de jóvenes -estudiantes de colleges, zambulléndose personalmente en sus extensas redes sociales (MySpace, Facebook), donde logró gran popularidad. Fué hacia la montaña, no esperando que visitaran su página web. Tampoco les envió e-mails, como hasta ahora lo hace Hillary Clinton. El rápido reclutamiento de activistas jóvenes le permitió al staff de Obama recaudar dinero vital para la campaña : dólar a dólar. Casi al finalizar la campaña, Obama cuenta con un superávit de 31 millones de dólares, en tanto Hillary arrastra un déficit de 2 digitos. Los activistas/hormiga/online, permitieron la victoria de Obama en estados claves. Hillary no vió el potencial de internet.II) De otro lado, el estudio de las necesidades de los jóvenes dió resultados. El mensaje clave fué una temprana oposición a la guerra contra Iraq. Asimismo mediante encuestas se predijeron las preferencias de los votantes (marca de carro, ropa, suscripciones a magazines, preferencias deportivas, etc.). Asi nació el video: La chica Obama (Youtube), de gran impacto entre los jóvenes. Los activistas recibieron detalladas instrucciones acerca de sus potenciales adeptos hablándoles de lo que les interesaba. III) Según Noble, la campaña presidencial de Obama continuará teniendo como eje principal el internet con lo que se podría decir que también contará con el dinero apropiado.
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