Thursday, April 09, 2009

CHILDREN STRONG MENTALLY


The german psychologist Insa Fooke (U/Siegen), gives some tips to make strong mentally to normal and vulnerable children, at very young age.
1) Make that they be loved and accepted, have an open mind and balanced temperament. That they have recognition and social relationships. As life is full of difficulties, prepare them for possible solutions to various problems.
2) Make their minds elastic, not to break before the stress of life. The earlier they experiment and learn to solve their problems, better.
3) To accept the change as an essential part of their lives. Develop self-esteem. Make them see things realistically and hopefully.
4) Engaged them in making decisions: "want to go to the beach or the garden?." Teach them control their own lives. To be resilient depend on genes but also on the environment.
5) In the case of vulnerable children, or from lower social classes, Fook believes they should be inserted in programs (FAST), involving networks of parents and schools beginning in the kindergarten. Meetings of 8 sessions, in the last all play a game in which children make the rules.

NINOS MENTALMENTE FUERTES

La psicologa alemana Insa Fooke (U/Siegen/Alemania), da algunos consejos para hacer mentalmente fuertes a niños normales y vulnerables, a temprana edad.
1) Hacer que noten que son amados y aceptados, tengan temperamento balanceado y mente abierta. Que tengan reconocimiento y relaciones sociales importantes. Como la vida esta llena de dificultades, prepararlos para dar solucciones posibles a distintos problemas.
2) Hacer que sus mentes sean elasticas, que no se quiebren ante los estréses de la vida. Cuanto mas temprano aprenda a experimentar y solucionar sus dificultades mejor.
3) Hacer que acepten el cambio como una parte fundamental de sus vidas. Desarrollar buenas imágenes de si mismos. Hacer que vean las cosas de modo realista y con esperanza.
4) Comprometerlos en la toma de decisiones : “deseas ir a la playa o al bosque?”. Que controlen su propia vida. La dejadez depende de uno mismo y del medio ambiente.
5)Para el caso de niños vulnerables, o procedentes de clases sociales inferiores, Fooke opina que hay que insertarlos en programas (FAST), que involucran redes de padres de familia y escuelas desde el kindergarten. Programas de 8 sesiones que finalizan con juegos en los que los niños ponen las reglas.

No comments: