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Thursday, January 20, 2011

TIGER MOTHER




Amy Chua, a Yale law professor, has written: Battle Hymn of the Tiger Moth, a book that argues that strict upbringing in childhood, leads to academic success. Education not free from verbal denigration (Amy called garbage to one of his daughters that disrespect her), with negative reinforcement: prohibition of going to the bathroom or threats of destruction of favorite toys, to achieve flawless execution of musical compositions. According to Amy, her children should be more wise than she. If you want to keep children well in school, the scientific evidence supports that they need boundaries and structure.
But an education too narrowly, that threatens the independence or autonomy of the child, lead to high levels of anxiety, depression and psychosomatic problems. Studies in USA, indicate that higher levels of authoritarianism are common in Asian-American households. Some opponents argue that these techniques are the reason why many Asian Americans are currently in therapy. On the other side, there is no evidence that the TV is negative, that there are alternate ways to criticize and educate children, not necessarily being harsh or punitive. Exact observance, may be accompanied by warmth and support. Others criticize the Chinese myth of excellence, sacrificing other human qualities important also, for achieving academic success.

EDUCATION INFANTIL

Amy Chua, una profesora de leyes de Yale, ha escrito :Battle Hymn of the Tiger Mother, un libro en el que sostiene que una educacion estricta durante la infancia, lleva al exito academico científico. Educacion no exenta de humillaciones verbales (Amy llamo basura a una de sus hijas cuando le falto el respeto), de refuerzos negativos: prohibicion de ir al baño o amenazas de destruccion de juguetes favoritos, hasta lograr la ejecución de composiciones musicales impecables. Según Amy, sus hijos deberían ser mas sabias que ella. Si se desea que los niños vayan bien en la escuela, la evidencia cientifica sostiene que estos necesitan limites y estructura. Empero una educacion demasiado restrictiva, que atente contra la independencia o autonomía del niño, lleva a elevados niveles de ansiedad, depresión y problemas psicosomáticos.

Estudios al respecto en USA, indican que los niveles mas altos de autoritarismo se encuentran en hogares asiático-americanos. Algunos opositores arguyen que estas tecnicas son la razon por la cual muchos asiático-americanos estan actualmente en terapia, que no hay evidencia que la TV sea negativa, que existen vias alternas para criticar y formar a niños, sin ser duro o punitivo. La estrictez puede acompañarse de calor humano y soporte. Otros critican el mito chino de la excelencia, que sacrifica otras cualidades humanas importantes también para lograr exito academico.

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