Thursday, December 01, 2011

HEALTH AND B12 VITAMIN


Some adults (> 50 years), suddenly start to become confused, do not remember familiar names, where they were or who made the previous day. Their families consider these behaviors as normal for their age while others are diagnosed and treated as dementia. Increasingly many of them showed low serum vitamin B12 levels (< than 250 pg/ml) and after therapy with vitamin B12, many of them improve significantly. It is known that as we age we absorb less B12 from food and secrete less gastric acid. Vitamin B12 is needed to develop and maintain the adult nervous system, to produce DNA and form red blood cells. Vitamin B12 deficiency leads to anemia, muscle fatigue, unsteady gait, urinary incontinence, depression and cognitive problems. Vitamin B12 is found in red meat, liver, fish, etc. Deficiency occurs in strict vegetarians, in chronic users of antacid medications, in alcoholics, in stomach surgery, in those who eat aminosalicylic acid, in those that ingest metformin, anticonvulsants and potassium supplements. Some recommend to who are over 50 years old taking routine oral or parenteral vitamin B12. The intake of this vitamin by women without it, improved their cognition.

SALUD Y VITAMINA B12

Significantly vitamin supplements of the rate of the Slowed cognitive decline.Algunos adultos (> de 50 años), empiezan de pronto a estar confusos, no recuerdan nombres, donde estuvieron ni que hicieron el día anterior. Sus familiares estiman estas conductas como normales para su edad en tanto otros son diagnosticados y tratados como demencias. Crecientemente a muchos de ellos les descubren niveles séricos de vitamina B12 bajos (< de 250 pg/ml) y tras iniciarles terapìa con vitamina B12, mejoran ostensiblemente. Se sabe que a medida que envejecemos absorbemos menos B12 de los alimentos y segregamos menos acido gástrico. La vitamina B12 es necesaria para desarrollar y mantener el sistema nervioso adulto, producir DNA y formar glóbulos rojos. La deficiencia de vitamina B12 produce anemia, fatiga muscular, marcha inestable, incontinencia urinaria, depresión y problemas cognitivos. La vitamina B12 se encuentra en carnes rojas, hígado, pescado, etc. La deficiencia se produce en vegetarianos estrictos, en consumidores crónicos de medicamentos antiácidos, en alcohólicos, en sometidos a cirugía de estomago, los que ingieren acido aminosalicílico, los que ingieren metformina, los que ingieren anticonvulsivantes, los que ingieren suplementos de potasio. Algunos recomiendan ingerir vitamina B12 oral o parenteral de rutina por encima de los 50 años. La ingesta de esta vitamina por parte de mujeres carentes de ella, mejoro la cognición de las mismas. 

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