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Thursday, September 16, 2010

BOEING SPACE CAPSULE






Boeing aerospace company plans to build rockets and space capsules to send tourists to the International Space Station (ISS) from 2015. By allying with Space Adventures, lets him the possibility to sell passenger seats up to 7 people on board a space capsule that Boeing is developing. The capsule of Boeing will rival other ferries that carry astronauts or tourists to ISS. It is a safe and affordable transportation for future customers of commercial spaceflight. Charles Simonyi paid more than $ 60 million for 2 trips to the ISS. At the moment all tourists have traveled to the ISS in Soyuz space capsule from the Baikonur Cosmodrome/Kazakhstan. According to President Obama this business must be in the hands of private American companies, Boeing or otherwise. NASA should focus -as Obama said- less in building rockets and more on nurturing the commercial aerospace industry. Boeing and Bigelow Aerospace of Las Vegas won a contract this year for a preliminary development of a capsule to carry 7 passengers to the ISS (to the moon…and then toMars…). With more competition will lower costs.

LA CAPSULA ESPACIAL : BOEING

La compañía aeroespacial Boeing planea construir cohetes y cápsulas espaciales para enviar turistas a la Estación Espacial Internacional (EEI), a partir del 2015. Al aliarse con Space Adventures, le deja la posibilidad a esta, de vender asientos de pasajeros hasta para 7 personas a bordo de una cápsula espacial que Boeing está desarrollando. La cápsula del Boeing, rivalizará con otros transbordadores que llevan astronautas o turistas a la EEI. Se trata de un transporte seguro y asequible para futuros clientes de vuelos espaciales comerciales. Charles Simonyi, pagó más de 60 millones de dólares por 2 viajes realizados a la EEI. De momento todos los turistas han viajado en cápsulas espaciales Soyuz desde el cosmódromo de Baikonur/Kazajistán. Según el Presidente Obama este rubro debe quedar en manos de empresas privadas americanas, Boeing o cualquier otra. La NASA debería focalizarse –según Obama- menos en construir cohetes y más en nutrir a la industria aeroespacial comercial. Boeing y Bigelow Aerospace of Las Vegas ganaron un contrato este año para el desarrollo preliminar de una cápsula para transportar 7 pasajeros a la EEI (a la Luna y después a Marte). Con más competencia, bajarán los costos.

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