Wednesday, September 08, 2010

HOW TO LEARN BEST




For some time, some psychologists argue that in learning there is preferential : visual, auditory, with the left brain or with right brain learning, suggesting that these traits, learning styles, personalities and home-rules must interact and relate to create good study habits. Techniques that can help students from 4th grade to university learners. Let's see: I) In order to improve retention is good to study at least in 2 rooms, instead of one. II) Robert A. Bjork (University of California, Los Angeles), argues that studying a subject from several related angles, is better than to do the same only from a unique angle. The brain performs useful associations consciously and unconsciously, between the studied and real implications. The brain being forced to make multiple associations with the same material creates more neuronal involvement, enriching information and preventing forgetfulness. Varying influences (speaking, reading), as musicians and athletes do, improve the performance. Ideas that according Psychological Science in the Public Interest, unfortunately are not officially supported. Daniel T. Willingham (University of Virginia), maintains that with varied practice, students learn to choose the appropriate procedure, as they would do in a demanding test.

In one experiment published in Psychology and Aging, college students and older adults distinguish better the styles of 12 artists not well known after seeing a mixture of their collections, than after seeing a dozen works made by a single artist. According to Nate Kornell (Williams College), what happens in these cases is that the brain looks subconsciously for deep patterns selecting the similar and different. III) On the other hand Henry L. Roediger III(Washington University), says that when neural networks are packed carefully and gradually retain things longer. IV) Forget and hard examns are a powerful source for learning. Roediger and Jeffrey Karpicke (Washington University), subjected collegue students to read and comprehend certain material for 2 times in short periods of time. When students studied the same material two times responded well, but quickly forget it. But if they studied and then surrendered a test, they retained the learned, 2 and 7 days respectively. V) Motivation is a powerful stimulant of learning.

COMO APRENDER MEJOR

Desde hace buen tiempo algunos psicólogos sostienen que en materia de aprendizaje existe aprendizaje preferencial visual, auditivo, con el cerebro izquierdo, con el cerebro derecho, sugiriendo que tales rasgos, estilos de enseñanza, personalidades y reglas del hogar interactúen y se relacionen a fin de generar buenos hábitos de estudio. Técnicas que pueden ayudar a cualquiera desde el 4to grado hasta un pasar universitario. Veamos : I) Estudiar en por lo menos 2 salones en lugar de uno solo, mejora la retención. II) Robert A. Bjork (University of California, Los Angeles), sostiene que estudiar una materia desde variados ángulos relacionados, es mejor que hacerlo desde uno solo a exclusividad. El cerebro realiza útiles asociaciones entre lo estudiado y las verdaderas implicancias, en forma consciente e inconsciente. Siendo forzado el cerebro a realizar múltiples asociaciones con el mismo material genera mayor participación neuronal, enriqueciendo la información e impidiendo el olvido. Variando los influjos (hablando, leyendo), como lo hacen músicos y deportistas se mejora la performance. Ideas que según Psychological Science in the Public Interest, desgraciadamente no son apoyadas oficialmente. Daniel T. Willingham (University of Virginia), sostiene que con práctica variada, los estudiantes aprenden a escoger el procedimiento apropiado, como lo harían en un examen exigente.
En un experimento publicado en Psychology and Aging, estudiantes de college y adultos mayores distinguieron mejor los estilos de 12 pintores no muy conocidos después de ver una mixtura de sus colecciones, que después de ver una docena de trabajos de un solo artista. Según Nate Kornell (Williams College), lo que sucede en estos casos es que el cerebro busca patrones profundos seleccionando subconscientemente lo similar y lo diferente. III) Por su lado Henry L. Roediger III (Washington University), sostiene que cuando las redes neurales son empaquetadas cuidadosamente y gradualmente retienen cosas por más tiempo. IV) Así como olvidar es una poderosa fuente de aprendizaje, la práctica de exámenes lo es también. Roediger and Jeffrey Karpicke (Washington University), sometieron a estudiantes a leer material de comprensión de lectura por 2 veces en cortos períodos de tiempo. Cuando los estudiantes estudiaron el mismo material 2 veces respondieron bien, aunque olvidaran rápidamente lo aprendido. Empero si estudiaban y a continuación rendían un examen, retenían perfectamente lo aprendido 2 y 7 días después, respectivamente. V) La motivación es un poderoso estimulante del aprendizaje.

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