Sunday, October 31, 2010

CENTENARIANS




In most humans after 60 years, body movements tend to become slow and imperfect, which could be reversed if some reflections repensaramos Mark Lachs (Treat me, not my age): I) We all have at birth a physiological reserve (excess functional), in most of our organs, the same as not employed (the function does to the body) decreases with advancing age, impairment or cell death. This book explains why some organs age at different frequencies. You can lose 90% of renal function without any symptoms, just as we lose millions of neurons from disuse. II) Use the reserve on our behalf means providing greater functionality to our bodies, improving our lifestyles. If we do not exercise daily after 45 years we have trouble moving from the 60. With just a little walking or lifting weights daily delayed the motionless body to 90 or more years. There are assets such as centenarians as presented by the NYTimes: • Esther Tuttle (92 years), who will route to join the ranks of American centenarians 96.548 (2009/Census Bureau), lived in an orphanage at age 11. Today, it maintains a strong vitality and memory, which depends more on lifestyle than their genes. Nir Barzilai, cites a Swedish study, in which single genes contribute to longevity by 20-30%. Tuttle says that live for many years involves work at it, have attitude, determination, recover, overcome obstacles, maintaining a careful diet, work hard, exercise, community service, having friends, self esteem, relationships with family and be optimistic . According to Hilary A. Tindle, optimists are less prone to heart disease, hypertension or high cholesterol. Tuttle, practice every morning 1 hour of yoga and other exercises, ½ hour walk before breakfast (orange juice, Quaker, banana, black coffee). Send e-mail their grandchildren and great grandchildren. At noon, eat a thin soup, sliced mass of flour, tea, jelly and fruit. In the afternoon an hour of sleep, walking and shopping in the market. At 6:30, a cocktail before dinner and then: beef, pork, chicken or steak. Living with a friend of 84 years. "While I cook, the washing things. Later we read or watch TV. " Still drives his car into his farm where he shared rooms with some of their children. Porta breast implants and a pacemaker for 20 and 10 years respectively, a hearing aid and contact lenses. Eat a diet of meat, low in carbohydrates and fats. We have recently been diagnosed as osteoporosis ingested daily calcium and vitamins C and D. Despite his optimism has had some lows in life. Some say that survivors of traumatic events cope better with stress being therefore candidates for centenarians. "To live 100 years if they are fraught with emotional misery?. Rose Katz (103): "I do not know what a cold. I feel strong and healthy, I think this attitude keeps me alive. " III) Lachs recommended preventive adjustments in line with the old house, maintain physical independence, minimize the risk of accidents, ensure that windows and doors are functioning properly, provide adequate lighting to bathrooms and kitchens. Some bathrooms are a danger to people with arthritis and neurological problems. Use utensils adapted for people with limited manual dexterity. Locate bathrooms near the bedrooms, etc.
CENTENARIOS
En la mayoría de humanos después de los 60 años, los movimientos corporales tienden a tornarse lentos e imperfectos, hecho que podría revertirse si repensaramos algunas reflexiones de Mark Lachs (Treat me, not my age): I) Todos disponemos al nacer de una reserva fisiológica (exceso funcional), en la mayoría de nuestros órganos, la misma que no empleada (la función hace al órgano), disminuye con la edad avanzada, por deterioro o muerte celular. Tal reserva explica porque ciertos órganos envejecen a diferentes frecuencias. Se puede perder el 90% de la función renal sin tener síntomas, del mismo modo como perdemos millones de neuronas por desuso. II) Emplear esta reserva en nuestro beneficio implica dotar de mayor funcionalidad a nuestros órganos, mejorando nuestros estilos de vida. Si no realizamos ejercicios diarios a partir de los 45 años, tendremos problemas para movilizarnos a partir de los 60. Con solo caminar o levantar pequeños pesos diariamente retardaremos la inmovilidad corporal hasta los 90 o más años. Ahí están como ejemplo los activos centenarios presentados por el NYTimes :
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Esther Tuttle (92 años), quien vá camino a engrosar las filas de los 96,548 centenarios americanos (2009/
Census Bureau), vivió en un orfanato desde los 11 años. Hoy, mantiene una gran vitalidad y memoria, lo que depende más de su estilo de vida, que de sus genes. Nir Barzilai, cita un estudio sueco, en el que los genes solo contribuyen a la longevidad con un 20-30 %. Tuttle, dice que vivir muchos años implica trabajar en ello, tener actitud, determinación, recuperarse, vencer obstáculos, mantener una dieta cuidadosa, trabajar duro, realizar ejercicios, servicios a la comunidad, tener amigos, autoestima, lazos con la familia y ser optimistas. Según Hilary A. Tindle, los optimistas son menos propensos a padecer enfermedades cardiacas, hipertensión o colesterol elevado. Tuttle, practica cada mañana 1 hora de yoga y otros ejercicios, ½ hora de caminata antes del desayuno (jugo de naranja, quáker, plátano, café negro). Envía e-mails a sus nietos y tataranietos. Al mediodía ingiere una sopa rala, rebanadas de masas de harina, té, gelatina y fruta. Por la tarde una hora de sueño, caminatas y compras en el mercado. A las 6:30, un cocktail antes de la cena y luego: carne de ternera, cerdo, pollo o bisteck. Vive con un amigo de 84 años. “Mientras yo cocino, el lava las cosas. Más tarde leemos o vemos TV”. Aún conduce su carro al interior de su granja donde comparte habitaciones con algunos de sus hijos. Porta prótesis mamarias y un marcapaso cardíaco desde hace 20 y 10 años respectivamente, un audífono y lentes de contacto.

Consume una dieta a base de carne, baja en carbohidratos y grasas. Le han diagnosticado recientemente osteoporosis por lo que ingiere diariamente calcio y vitaminas C y D. A pesar de su optimismo ha tenido algunos bajones en su vida. Algunos dicen que los sobrevivientes de eventos traumáticos afrontan mejor el estrés siendo por ello candidatos a centenarios. ¿Para que vivir 100 años si estos estarán preñados de miseria emocional?. Rose Katz (103):”No sé lo que es un resfrío. Me considero fuerte y saludable, creo que esta actitud me mantiene viva”. III) Lachs recomienda realizar preventivamente ajustes en la casa acorde con la edad, mantener la independencia física, minimizar los riesgos de accidentes, asegurar que ventanas y puertas funcionen bien, dotar de luz adecuada a baños y cocinas. Algunos baños son un peligro para artríticos y personas con problemas neurológicos. Emplear utensilios adaptados a personas con limitada destreza manual. Ubicar baños cerca de los dormitorios, etc.

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