Wednesday, October 27, 2010

CHINESE BULLET TRAIN




Although the Chinese bullet train (High-Speed Rail: HSR, in office since September 2010), has a current speed of 200 km/h, in some segments reaches a speed of 380 km/h, which means travel to 30, 5 km in 7 minutes and the Wuhan-Guangzhou route (968km) in 3 hours. These trains use magnetic levitation technology (maglev). By 2020 the network will have 16,000 km. The ancestor of chinese bullet-train are in high-speed trains built previously in Germany, Sweden, Japan and Italy. The Beijing-Shanghai section to become operational by 2012 will have a speed of 380 km/h in almost all along. By 2020, the Chinese network will be the largest, the fastest and the most technologically advanced in the world.

TREN BALA CHINO

Aunque el tren-bala chino (High-Speed Rail : HSR, en funciones desde Setiembre del 2010), tiene una velocidad actual de 200 km/h, en ciertos tramos alcanza una velocidad de 380 km/h, lo que implica recorrer 30, 5 km en 7 minutos y el tramo Wuhan–Guangzhou (968km), en 3 hs. Estos trenes emplean tecnología de levitación magnética (maglev). Hacia el 2020 la red dispondrá de 16,000 km. Los antecedentes del tren bala-chino se encuentran en trenes de alta velocidad construidos en Alemania, Suecia, Japon e Italia. El tramo Pekin-Shangai a entrar en funciones el 2012 tendrá una velocidad de 380 km/h en casi todo su recorrido. El 2020, la red china será la más grande, la más rápida y la más avanzada tecnológicamente en el mundo.

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