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Saturday, January 14, 2012

OLDER ADULT'S MEMORY

Although it is assumed that as we age our memory loss is more noticeable, the reality is : I) While some components of memory are affected by age others remain well preserved. The reason for this is the neural degeneration of certain brain areas, especially the frontal lobes, which focuses attention, planning and certain processes that store and retrieve information. The decrease in frontal lobe activity activates other cortical regions, preserving cognitive abilities. II) There is elaborate strategies to maintain memory: think deeply and elaborately about the meaning of information. If you require an adult to remember a name giving him 5 alternatives, he will hit more than if you just give him only one name. III) Elderly are susceptible to periods of inattention (attentional lapses), during key moments of their activity. If he not turned off a light bulb it is not that his memory fails, but insufficient attention. If a young adult performs 2 tasks simultaneously, is sure to have a difficulty in one task (word list learning). To counter these defects one should always put the keys in one visible place.


IV) We feel the effects of prospective memory (remembering something to do in the future): forgetting an appointment, not to take medicines at the right time. You can correct this defect if the actions carried out are associated with specific events: leave the pills in a prominent place in the kitchen. V) Older adults sometimes remember details that they attribute to wrong people, time or place (source memory). VI) Some older adults find it difficult to discriminate those imaginary events from that that actually occurred (reality monitoring), causing confusion about medication intake or not (he thinks he did). Source-memory defects decrease if the instructions received are antagonistic (true/false), or by giving values to people or information received. Experts also recommend: balanced diet, physical exercise, good sleep, rich social life, hobbies, escape from routine, cognitive stimulation, avoid stress, relaxation, positive thinking.

LA MEMORIA DEL ADULTO MAYOR
Aunque se asume que a medida que envejecemos la pérdida de nuestra memoria es más notoria, lo real es que :I) Mientras algunos componentes de la memoria son afectados por la edad otros permanecen preservados. La causa de ello es la degeneración neural de ciertas áreas cerebrales, especialmente de los lóbulos frontales, donde se concentra la atención, el planeamiento, la solucción de problemas y ciertos procesos que almacenan y proporcionar información. La disminución de la actividad del lóbulo frontal activa otras regiones corticales, preservándose las habilidades cognitivas. II) Existen estrategias para mantener una elaborada memoria : pensar profunda y elaboradamente en relación al significado de la información. Si a un adulto mayor le exigen recordar un nombre dándole 5 alternativas, acertará más que si solo le dan un nombre. III) Los adultos mayores son susceptibles a lapsos de falta de atención, durante momentos claves de su actividad. Si no apaga un foco, no es falla de su memoria, sino de insuficiente atención. Si un adulto joven realiza 2 tareas simultáneamente, es seguro que tendrá dificultades para una (aprender lista de palabras). Para contrarrestar estos defectos se recomienda colocar siempre las llaves en un mismo sitio visible.

IV) Sentimos los efectos de la memoria prospectiva (recordar algo para hacerlo en el futuro): olvidar una cita, no ingerir medicinas en el tiempo correcto. Se puede corregir este defecto si las acciones a llevar a cabo se asocian a eventos específicos: dejar las pildoras en un lugar prominente de la cocina. V) A veces los adultos mayores recuerdan detalles que atribuyen a personas incorrectas, tiempo o lugar (source memory). VI) A algunos adultos mayores les es dificil discriminar eventos imaginarios de aquellos que realmente ocurrieron (reality monitoring), originándose confusión en torno a ingerir o no la medicación (piensa que ya lo hizo). Los defectos de source-memory disminuyen si las instrucciones recibidas son antagónicas (verdad/mentira), o dando valores a las personas o a la información recibida. Los expertos recomiendan además: dieta balanceada, ejercicio fisico, buen sueño, rica vida social, hobbies, escapar de la rutina, estimulación cognitiva, evitar el estres, relajación, pensamiento positivo.

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